فنآوری

طراحی عظیم ترین دیتاسنتر جهان در کشور نروژ

فنآوری

 

اگر بخواهید یک دیتاسنتر عظیم راه اندازی کنید مطمئنا اولین انتخاب شما ساختمانی در میان یک شهر کوچک نخواهد بود، اما شرکتی به نام Kolos برای ساخت یک مرکز داده ای عظیم از چنین مکانی استفاده کرده است. این شرکت که برای ساخت دیتاسنتر عظیم خود شهر بالانژن نروژ را انتخاب کرده اعلام کرده است که هدفش رسیدن به ظرفیت 1 گیگاوات است و این یعنی در صورت تحقق این هدف دیتاسنتر این شرکت به عظیم ترین دیتاسنتر سطح جهان تبدیل خواهد شد.

پاسخ مدیران شرکت کولوس در مورد طراحی پروژه و نحوه ایجاد این دیتاسنتر در مکانی غیر معمول:

درست است که استفاده از چنین مکان هایی برای ایجاد دیتاسنتر نامتعارف است اما بیشتر قابلیت های کلیدی برای ساخت دیتاسنتر را دربر می گیرد و ما در حال برنامه ریزی برای استفاده از طراحی های نوآورانه هستیم تا کاستی ها را به حداقل برسانیم.

ایمن ترین هارد USB جهان

فنآوری

ایمن ترین هارد USB جهان با قفل سخت افزاری که مانند یک گاوصندوق از اطلاعات شما محافظت می کند‎.

چند سالی‌ است که با پیشرفت فنآوری و دسترسی آسان به انواع اطلاعات، همه‌ ما به نوعی با وسایل ذخیره‌سازی قابل ‌حمل سر و کار داریم. به جرأت می‌توان گفت که همه‌ ما نیز چندباری فلش مموری یا هاردهای خود را که حاوی اطلاعات ارزشمند، کمیاب، محرمانه و یا خصوصی‌مان بوده است گم کرده‌ایم. این که چه فرد یا افرادی به آن اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌اند نیز خود موجب پریشانی احوالمان شده است. اما چاره کار چیست؟

رمزگذاری نرم‌افزاری فلش یا هارد، اگرچه تا حدی جلوی دسترسی غیرمجاز به فضای خصوصی افراد را می‌گیرد، اما در نهایت با چند کلک ساده یا با استفاده از نرم‌افزارهای فراوان می‌توان از سد آنها نیز گذشت.

پس چاره چیست؟ آیا باید اطلاعات خود را به راحتی در معرض خطر دزدیده شدن قرار دهیم تا در اختیار افراد ناباب قرار بگیرند؟ یا راه‌حل دیگری نیز وجود دارد؟

شرکت iStorage انگلستان، راه‌‌حل سخت‌افزاری را در پیش گرفته است. این شرکت با یک نوآوری در ظاهر ساده و بدیهی، راه‌‌حل بسیار قدرتمندی را ارائه داده است. تنها و تنها با وارد کردن رمز ۷ تا ۱۶ رقمی، توسط صفحه‌ کلیدی که بر روی این هارد قرار دارد، فرد می‌تواند وارد آنها شده و به اطلاعات دسترسی داشته باشد.

مفهوم تکنولوژی فوق‌همگرا (Hyperconvergence) و کاربرد آن  

فنآوری

 

 

تکنولوژی فوق‌همگرا یا Hyperconvergence می‌تواند فرآیندهایی همچون Compute،Storage  و شبکه را در تجهیزات مبتنی بر نرم‌افزار ترکیب نماید.

زیرساخت فوق‌همگرا به عنوان یک چارچوب در ساختار IT می‌باشد که فرآیند Compute (رایانش)، Storage  (ذخیره سازی) و Network (شبکه) را در قالب یک سیستم واحد تجمیع نموده و به این ترتیب از پیچیدگی دیتاسنتر کاسته و مقیاس‌پذیری را افزایش می‌دهد. پلتفرم‌های فوق‌همگرا مواردی مانند Hypervisor  فرآیندهای Computing  به صورت مجازی، ذخیره‌ساز مبتنی بر نرم‌افزار و مجازی‌سازی شبکه را دربرگرفته و معمولا برروی سرورهای استاندارد و Off-the-Shelf  اجراء می‌شوند. در این پلتفرم می‌توان با کلاستربندی چند Node‌ اقدام به ایجاد Pool‌هایی از منابع  اشتراکیِ Compute و Storage نمود که سهولت استفاده را به همراه می‌آورد. کاربرد سخت‌افزارهایی که از سوی یک شرکت تولید‌کننده پشتیبانی می‌شود، زیرساختی را ارائه می‌کند که در مقایسه با زیرساخت قدیمی Storage مورد استفاده در سازمان‌ها، انعطاف‌پذیری و سهولت مدیریتی بیشتری را فراهم می‌آورد. علاوه بر این، آن دسته از مدیران IT که تصمیم به ارتقاء دیتاسنترهای سازمان خود و مدرن نمودن آن دارند، می‌توانند با بهره‌گیری از تکنولوژی فوق‌همگرا، بدون حذف کنترل سخت‌افزاری برروی محیط‌های  On-Premise، چابکی در زیرساخت  Public Cloud را کسب نمایند.