ایمن ترین هارد USB جهان

فنآوری

ایمن ترین هارد USB جهان با قفل سخت افزاری که مانند یک گاوصندوق از اطلاعات شما محافظت می کند‎.

چند سالی‌ است که با پیشرفت فنآوری و دسترسی آسان به انواع اطلاعات، همه‌ ما به نوعی با وسایل ذخیره‌سازی قابل ‌حمل سر و کار داریم. به جرأت می‌توان گفت که همه‌ ما نیز چندباری فلش مموری یا هاردهای خود را که حاوی اطلاعات ارزشمند، کمیاب، محرمانه و یا خصوصی‌مان بوده است گم کرده‌ایم. این که چه فرد یا افرادی به آن اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌اند نیز خود موجب پریشانی احوالمان شده است. اما چاره کار چیست؟

رمزگذاری نرم‌افزاری فلش یا هارد، اگرچه تا حدی جلوی دسترسی غیرمجاز به فضای خصوصی افراد را می‌گیرد، اما در نهایت با چند کلک ساده یا با استفاده از نرم‌افزارهای فراوان می‌توان از سد آنها نیز گذشت.

پس چاره چیست؟ آیا باید اطلاعات خود را به راحتی در معرض خطر دزدیده شدن قرار دهیم تا در اختیار افراد ناباب قرار بگیرند؟ یا راه‌حل دیگری نیز وجود دارد؟

شرکت iStorage انگلستان، راه‌‌حل سخت‌افزاری را در پیش گرفته است. این شرکت با یک نوآوری در ظاهر ساده و بدیهی، راه‌‌حل بسیار قدرتمندی را ارائه داده است. تنها و تنها با وارد کردن رمز ۷ تا ۱۶ رقمی، توسط صفحه‌ کلیدی که بر روی این هارد قرار دارد، فرد می‌تواند وارد آنها شده و به اطلاعات دسترسی داشته باشد.

اما این همه‌ ماجرا نیست. امنیت ابزارهای این شرکت، تنها به وارد کردن رمز ختم نمی‌شود. اطلاعات، در تمام لحظات، بر روی این دستگاه به صورت ۲۵۶ بیت رمزگذاری می‌شوند و دسترسی به آنها، بدون وارد کردن رمز صحیح ممکن نیست. وارد کردن رمز نادرست، به تعداد دفعات دلخواه کاربر، باعث از بین رفتن همه‌ اطلاعات دستگاه شده و آنها را غیرقابل بازیابی می‌کند. این به آن معنی است که دستگاه در مقابل حمله‌های نرم‌افزارهای هکری نیز کوتاه نمی‌آید.

نظرتان راجع به خرد کردن دستگاه و بیرون آوردن هارد آن چیست؟ خب، شما برای این کار چند مشکل خواهید داشت. اول این که بیرون آوردن هارد به دلیل ساختار محکم این دستگاه (ساخته شده از آلومینیوم ضخیم و اپوکسی) کار دشواری است و احتمال شکسته شدن یا صدمه دیدن دائمی حافظه بسیار زیاد است. دوم این که حتی در صورتی که موفق به انجام این کار شوید، اطلاعات داخل حافظه رمزگذاری شده و دسترسی به آنها تقریباً غیرممکن است. با آخرین فنآوری روز، برای رمزگشایی کدهایی که به صورت ۲۵۶ بیت رمزنگاری شده‌اند، زمانی در حدود ۱۱ سال مورد نیاز است! پس خیالتان از این نظر نیز راحت باشد.

صفحه ‌کلید این دستگاه به گونه‌ای ساخته شده که عددهای آن در اثر استفاده کمرنگ نمی‌شوند و این احتمال حدس زدن رمز از روی صفحه ‌کلید نیز وجود ندارد.

کیفیت بالای ساخت و امنیت بسیار بالای محصولات این شرکت سبب شد تا در سال ۲۰۱۳ در بین بیش از ۵۰۰ شرکت کوچک و بزرگ و قدرتمند، به عنوان برترین محصول امنیتی فنآوری اطلاعات انگلستان برگزیده شود.

این ابزار با هر نوع سیستم عامل و هر ابزاری که درگاه USB داشته باشد همخوانی دارد و نیازی به هیچگونه نرم‌افزار برای کار کردن ندارد. در واقع، پس از وارد کردن رمز، این دستگاه‌ها کاملاً مانند یک فلش یا هارد معمولی عمل می‌کنند.

هارد datAshur، ایمن‌ترین و کاربرپسندترین هارد درایو USB قابل حمل، با قیمتی مناسب است. این دستگاه دارای قفل سخت‌افزاری ۲۵۶ بیتی AES نظامی می‌باشد. datAshur همچنین دارای یک باتری قابل شارژ است. این باتری امکانی را برای کاربر فراهم می‌کند تا بتواند قبل از اتصال درایو به درگاه  USB، با استفاده از صفحه کلیدی که روی دستگاه تعبیه شده ‌است گذرواژه‌ ۷ الی ۱۵ رقمی خود را وارد و سپس با اتصال آن به  USB، به اطلاعات خود دسترسی پیدا کند.

 

کلیه اطلاعات منتقل شده روی  datAshur، به واسطه موتور کدگذاری داخلی آن، بصورت لحظه‌‌ای کدگذاری می‌شوند تا در صورت سرقت و یا گم شدن، از دسترسی افراد متفرقه به آنها جلوگیری شود. datAshur پس از جدا شدن از درگاه USB و یا با قطع شدن برق درگاه USB که با آن متصل است، به ‌صورت خودکار قفل می‌شود.

هارد datAshur بلافاصله پس از بازکردن جعبه قابل استفاده است، زیرا به هیچ نرم‌افزار و درایوری احتیاج نداشته و با سیستم‌‌ عامل‌های ویندوز، مکینتاش و لینوکس و همچنین سیستم‌های تعبیه ‌شده، سازگاری کاملی دارد.

هارد datAshur به سرعت drag & drop و به سادگی plug & play عمل کرده و به ‌وسیله هر نرم‌افزار پشتیبان‌گیری قابل استفاده می‌باشد.

هارد datAshur قابلیت تعریف حساب‌های کاربری "کاربر عادی" و "سرپرست" را به طور مستقل داراست. این ویژگی، datAshur را به گزینه‌ مناسبی برای استفاده‌ سازمان‌ها و تشکل‌های دولتی تبدیل می‌کند. اگر کاربری عادی کلمه‌ عبور خود را فراموش کند، سرپرست، می‌تواند با حساب کاربری خود وارد شده، قفل دستگاه را باز و اقدام به تغییر کلمه‌ عبور قدیمی وی نموده و سپس کلمه‌ عبور جدیدی را برای آن تعریف کند. datAshur همچنین دارای قابلیت بازنشانی است بطوریکه با اعمال آن، همه‌ حساب‌های کاربری، هم عادی و هم سرپرست و همچنین کلیه‌ اطلاعات موجود در آن، به طور کامل نابود می‌شود، پس از آن با ایجاد یک کلید کدگذاری اتفاقی جدید، توسط datAshur به‌ صورت خودکار، امکان استفاده‌ دوباره از آن فراهم می‌شود.

هارد datAshur این قابلیت را دارد که به تعداد دفعات نامحدود، اقدام به ایجاد کلیدهای کدگذاری اتفاقی نماید، بنابراین، به کاربر این اجازه را می‌دهد که به تعداد دفعات مورد نیازش، اقدام به بازنشانی دستگاه نماید.

هارد datAshur نیز مانند سایر محصولات سخت افزاری کمپانی iStorage، صرفاً از طریق صفحه ‌کلید که روی آن قرار دارد گذرواژه  را دریافت می‌کند و ورود از طریق هیچ صفحه‌ کلید دیگری امکان پذیر نمی‌باشد؛ این امر مانع از موفقیت سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای رمزگشا و نیز حملات هکری Brute Force می‌‌شود. datAshur به کمک قابلیتی به نام "مکانیزم دفاعی مقاوم در برابر حملات" Brute Force از اطلاعات شما محافظت می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که پس از ۱۰ بار ورود  پشت‌ سرهم گذرواژه‌ اشتباه، datAshur اقدام به نابود کردن کلید کدگذاری نموده و کلیه‌ اطلاعات ذخیره ‌شده را پاک می‌کند.

مشخصات DatAshur، در یک نگاه :

- دارنده‌ گواهینامه FIPS 140-2 رده‌ ۳ ؛

- دارای ظرفیت‌ ۴ ترابایت؛

- صفحه ‌کلید ایمن، جهت استفاده از گذرواژه‌های ۷ الی ۱۵ عددی یا حرفی و یا ترکیبی از عدد و حرف؛

- قفل سخت‌افزاری، مدل نظامی AES 256 بیتی CBC؛

- محافظت از مقادیر کدگذاری شده، با استفاده از روش درهم‌ سازی SHA-256

- محافظ فلزی مقاوم ؛

- مقاوم در برابرِ تغییر شکل و آشکار کننده‌ هر گونه تغییر، صدمه، اضافه و یا کم شدن قطعه و اطلاعات؛

- پشتیبانی از حساب‌های کاربری "عادی" و "سرپرستی" به طور مجزّا؛

- قفل شدن خودکار، همزمان با بیرون کشیدن از درگاه USB؛

- بازنشاننده‌ درایو، که اطلاعات را از بین برده و امکان استفاده‌ جدیدی از آن را فراهم می‌کند؛

- سیستم‌عامل و رابط کاربری مستقل و سازگار با ویندوز، مکینتاش، لینوکس و سیستم‌های تعبیه ‌شده،

- عدم نیاز به نرم‌افزار راه‌ انداز؛

- قابل اتصال به کلیه‌ دستگاه‌های پشتیبان کننده‌ USB؛

- مکانیزم دفاعی در برابر حمله‌ هکری Brute Force؛

 

شرکت iStorage که تولیدکننده‌ محصولات ذخیره اطلاعات بصورت ایمن از جمله:

datAshur،diskAshur و diskAshur DT است، موفق به دریافت Level 3 گواهینامه‌ امنیتی FIPS 140-2 شده است. این گواهینامه امنیتی، در زمینه‌ رمزنگاری اطلاعات بسیار معتبر بوده و میزان امنیت رمزنگاری را مشخص می‌کند. حال این حافظه‌ها توانسته‌اند گواهینامه FIPS 140-2 را کسب نمایند و علاوه بر آن، در موسسه‌ CESG انگلستان نیز در حال بررسی برای دریافت گواهینامه‌ CPA می‌باشند.

با توجه به اکتشافات اخیر که توسط ادوارد اسنودن در مورد فعالیت‌های سازمان‌های جاسوسی جهان اعلام شده است، بسیاری از سازمان‌ها و مراکز بزرگ در جهان، در حال فاصله گرفتن از سیستم ذخیره‌ ابری هستند؛ زیرا عملاً هرکسی می‌تواند بدون اجازه و یا برجای گذاشتن ردی به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد. این شرکت‌ها به سمت ذخیره‌ اطلاعات حساس خود بر روی هاردها و فلش‌های رمزنگاری شده پیش می‌روند که روشی بسیار ایمن است. نکته‌ قابل توجه این است که تا به امروز، کسی قادر به شکستن رمزنگاری ۲۵۶ بیت نشده است. شرکت iStorage تنها شرکتی است که محصولات آن دارای رمزنگاری سخت‌افزاری و نه صرفاً نرم‌افزاری هستند که به صورت ۲۵۶ بیت رمزنگاری می‌شوند و تنها راه دسترسی به اطلاعات، وارد ‌کردن رمز ۷ الی ۱۵ رقمی از طریق صفحه ‌کلید تعبیه شده بر روی آنها است.

لینک شرکت سازنده: https://istorage-uk.com/product/diskashur-dt

برچسب ها: FIPS 140-2, AES 256 bit, CBC, SHA-256, Brute Force, USB, Hard