AV/CG

درباره Chromakey Technique

AV/CG

به حذف ‌کردن رنگی مشخص، که غالباً به رنگ Green (Green Screen) مشهور است، Chroma Key Technique می گویند. این تکنیک از حقه های سینمایی می باشد که اوایل شروع استودیوهای فیلمسازی اولین ‌بار توسط George Albert Smith در سال‌ 1898 مورد استفاده قرار گرفت.

درباره Render Farm

AV/CG

 

در این مقاله قصد داریم دوستان علاقه مند به Animation و Visual Effects را با سیستمهای Render Farm در دنیای CG آشنا کنیم. همانطور که خود می دانید، مرحله Rendering یکی از سنگینترین و زمانبرترین مراحل Production و Post Production یک پروژه Animation و Visual Effects می باشد. به این دلیل که در این مرحله محاسبات بسیار زیاد و سنگین Lighting و Material باید توسط کامپیوتر انجام شود. در بسیاری از پروژه های بزرگ ممکن است Render هر Frame از پروژه، روزها به طول بیانجامد!

فرض کنید که 2 دقیقه کار ساختید و می خواهید آن را با 25 فریم برثانیه در سیستم TV/PAL، محاسبه و Render کنید. یعنی هر ثانیه معادل 25 فریم و هر 1 دقیقه معادل 1500 فریم و 2 دقیقه معادل 3000 فریم. به دلیل استفاده از مدلهای بسیار زیاد و Materialها و Lightهای پیچیده، Render هر Frame از پروژه شما 1 ساعت طول می کشد. بنابراین شما با یک سیستم معمولی در 1 روز کامل تنها می توانید کمتر از 1 ثانیه از کار را Render کنید و برای Render کل پروژه به حداقل 120 روز یا 4 ماه زمان نیاز دارید! خوب اگر بخواهید یک پروژه سینمایی که 90 دقیقه است را Render کنید، احتمالا تنها نوادگان شما می توانند نتیجه کار شما را ببینند!

لیست Graphic Cardهای سازگار با Adobe Premier

AV/CG

 

کارت Graphicهای ذکر شده در این لیست، پیشنهادهای شرکت Adobe برای یک Processing ایده آل در Adobe Premier هستند. اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که درباره Updateهای اخیر Adobe گیج شده اید و با Error: Not Supported کارت Graphic در Premier روبرو شده اید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شرکت Adobe همزمان با انتشار نسخه ۲۰۲۰ نرم افزار Premier محدودیتهایی را در کاربرد Graphic Cardهای قدیمی مطرح کرد. این موضوع با موج اعتراضهای کاربرانی که در ابتدای کار، با Error پشتیبانی نشدن Graphic Card آنها توسط Premier روبرو شده بودند، مواجه شد. ولی شرکت Adobe به تصمیم خود پافشاری کرد و این رویکرد را هم راستا با افزایش کارایی و سرعت کار با Premier مطرح کرد.

انتخاب کارت گرافیک مناسب

AV/CG

 

 

Graphic Card از جمله کارتهای توسعه است که وظیفه آن تولید و ارسال تصاویر خروجی به نمایشگر است.

نحوه نام گذاری:

سازندگان Graphic Card معمولاً محصولات خود را بر اساس قالب استانداردی نام گذاری می‌کنند که بدین صورت است:

Manufacturer+GPU Brand+GPU+Series+Memory Capacity+Memory Type

نوع حافظه گرافیکی+ظرفیت حافظه گرافیکی+سری+مدل GPU+ برند +سازنده Graphic Card

برای نمونه:

GIGABYTE + GeForce + GTX 980 Ti + G1 Gaming + 6GB + GDDR5

انتخاب GPU مناسب Adobe Premiere

AV/CG

 Editorهای حرفه‌ای Video Production به خصوص کسانی که کار Video Editing انجام می‌دهند، از Softwareه‌های مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از آنها Adobe Premiere است. برنامه Adobe Premiere محیط نسبتاً پیچیده و حرفه‌ای دارد و کار کردن با آن شاید برای کاربران آماتور چندان آسان به نظر نرسد. علاوه بر این، استفاده از این نرم افزار Video Editing به یک سیستم قوی نیاز دارد که CPU و RAM آن بتواند از عهده پردازش داده‌های گرافیکی و اطلاعات Video حجیمی که در یک فایل Video وجود دارد، برآید. 

1 2