Microsoft Servers

ایمیل سازمانی Microsoft Exchange

مکاتبات امروزه شکل جدیدی به خود گرفته است. دیگر سازمانها برای ارتباط با یکدیگر از سیستمهای مکاتباتی قدیمی چون کبوترهای نامه‌بر، اسبها و پست استفاده نمی‌کنند. امروزه سازمانها از پست الکترونیکی برای فعالیتها و مکاتبات خود استفاده می‌کنند. پست الکترونیکی سریعتر و ارزانتر از دیگر روشهای مکاتباتی پیشین است. در ابتدای ورود پست الکترونیکی سازمانها از فراهم‌کنندگان (Providers) استفاده می‌کردند. این فراهم‌کنندگان بودن که به سازمانها تعدادی اکانت ارائه می‌کردند تا سازمانها از این اکانتها و سیستم ایمیل فراهم‌کنندگان استفاده کنند. فراهم‌کنندگانی مانند Yahoo و G-mail را می‌توان از بزرگترین آنها نامید. پس از مدتی نیز سازمانها با در اختیار گرفتن نامهای مخصوص خود از فراهم‌کنندگان Host اکانتهای ایمیل خود را دریافت می‌کردند. به‌گونه‌ای که اکانتها اختصاصی‌تر شده و به نام سازمان ختم می‌شد. اما مسئله اصلی در این میان هزینه، امنیت پیامهای ارسالی و دریافتی و مدیریت کامل بر سیستم ایمیل بود. با توجه به این نیازها سازمانها بر آن شدند که سیستم پست الکترونیکی اختصاصی راه اندازی کنند. مدیران شبکه مسئول معرفی یک سیستم ایمیل پایدار، امن و قابل‌ اطمینان شدند.

ویژگیهای Exchange Server 2019

Exchange Server 2019 مجموعه‌ای از تکنولوژیها، ویژگیها و سرویسهای جدید به‌همراه دارد از جمله ارائه پلتفرمی پیام‌رسان با قابلیت استفاده از ایمیل، امکان برنامه‌ریزی و ابزاری را برای برنامه‌های کاربردی همکاری سفارشی ‌سازی ‌شده و خدمات پیام‌ رسانی فراهم می‌کند. هدف این محصول پشتیبانی از افراد و سازمانهایی است که عادات کاری‌شان از حالت متمرکز بر ارتباطات به حالت متمرکز بر همکاری تغییر می‌کند. در همین‌ حال Exchange 2019 کمک می‌کند که هزینه‌ کلی مالکیت کاهش پیدا کند، فرقی هم نمی‌کند که Exchange 2019 به‌ صورت On-premise به‌ کار گرفته شود یا Mailboxهای کاربر در Cloud ذخیره گردد.

بررسی Microsoft Skype for Business

Skype for Business محصول شرکت مایکروسافت بر مبنای نرم افزار محبوب Skype می باشد. این نرم افزار در واقع نسل جدید نرم افزار ارتباطات سازمانی یعنی Microsoft Lync است و از این پس نرم افزار Lync با نام Skype for Business  شناخته می‌شود. این نرم افزار با قابلیتهای فراوان و ترکیب دو نرم افزار Lync و Skype و در نسخه ۲۰۱۵ ارائه شد. Skype for Business برای ایجاد پایگاههای ویدئو کنفرانس‌، برقراری تماس از طریق اینترنت، چت و گفتگوی صوتی، تصویری و متنی در سازمانها طراحی و تولید شده است. این نرم افزار به مدیران سازمانها اجازه می‌دهد تا بتوانند کنفرانسهای صوتی و تصویری خود را در هر گوشه جهان از طریق اینترنت بر پا کنند. در حال حاضر مایکروسافت در حال مهاجرت از Skype به Skype for Business است. همچنین سازمانهایی که از Lync Server و Lync Online استفاده می کنند می توانند زیرساخت خود را به این نرم افزار جدید ارتقاء دهند. یک رابط کاربری جدید، باعث می شود نسخه Skype for Business، هم از لحاظ حسی و هم بصری بیشتر شبیه به نسخه مشتری (Consumer Version)  این نرم افزار تماس تصویری، به نظر برسد.