بررسی Microsoft Skype for Business

Skype for Business محصول شرکت مایکروسافت بر مبنای نرم افزار محبوب Skype می باشد. این نرم افزار در واقع نسل جدید نرم افزار ارتباطات سازمانی یعنی Microsoft Lync است و از این پس نرم افزار Lync با نام Skype for Business  شناخته می‌شود. این نرم افزار با قابلیتهای فراوان و ترکیب دو نرم افزار Lync و Skype و در نسخه ۲۰۱۵ ارائه شد. Skype for Business برای ایجاد پایگاههای ویدئو کنفرانس‌، برقراری تماس از طریق اینترنت، چت و گفتگوی صوتی، تصویری و متنی در سازمانها طراحی و تولید شده است. این نرم افزار به مدیران سازمانها اجازه می‌دهد تا بتوانند کنفرانسهای صوتی و تصویری خود را در هر گوشه جهان از طریق اینترنت بر پا کنند. در حال حاضر مایکروسافت در حال مهاجرت از Skype به Skype for Business است. همچنین سازمانهایی که از Lync Server و Lync Online استفاده می کنند می توانند زیرساخت خود را به این نرم افزار جدید ارتقاء دهند. یک رابط کاربری جدید، باعث می شود نسخه Skype for Business، هم از لحاظ حسی و هم بصری بیشتر شبیه به نسخه مشتری (Consumer Version)  این نرم افزار تماس تصویری، به نظر برسد.

جایگزینی کلاینت Lync برطبق پست وبلاگی مایکروسافت، "به عنوان به روز رسانی Lync و به عنوان بخشی از به روز رسانی های ماهانه Office"، گسترش خواهد یافت، هرچند مدیران IT قادر به کنترل چگونگی و زمانی که به روز رسانی Skype for Business برای کاربران فراهم می شود، خواهند بود. مشتریانی که در حال حاضر از Lync به صورت آنلاین با Office ProPlus 365 ،Office Business Premium 365 یا سایر نسخه های Office استفاده می کنند، خواهند دید که کلاینت Skype تجاری جدید جایگزین کلاینت Lync خواهد شد. اما آنهایی که از سرور Lync استفاده می کنند همچنان رابط کاربری Lync را به عنوان تجربه و محیط پیش فرض، مشاهده خواهند کرد.

درحالیکه تغییر دادن علامت تجاری یک بخش بزرگی از تغییر Lync به Skype for Business هست، برخی از قابلیتهای جدیدی هم وجود دارد که کاربران کلاینت Lync به عنوان بخشی از گذار و انتقال، آن را خواهند دید. یک رابط کاربری جدید، باعث می شود نسخه Skype for Business، هم از لحاظ حسی و هم بصری بیشتر شبیه به نسخه مشتری این نرم افزار تماس تصویری Skype، به نظر برسد. لیست مخاطبین، شاخصهای حضور، دکمه ها، آیکونها و صدای برنامه ها ثابت خواهند بود. اما تعداد بسیاری از قابلیتهای خاص Lync مثل دکمه عملیات سریع (Quick Actions)، اجازه دادن به کاربران که پیغامهای فوری بفرستند یا تنها با یک کلیک تماسهای صوتی برقرار کنند هم، همچنان باقی خواهند ماند.

Call Monitor که اجازه می دهد کاربران بین پنجره Skype for Business و یک دید فشرده ای از آن پنجره حرکت کنند، بخشی از کلاینت Skype for Business خواهد بود. مجموعه کاملی از شکلک ها که برای مصرف کنندگان Skype در دسترس است برای کاربران Skype for Business نیز در دسترس خواهد بود.

یک قابلیت جدید "تماس از طریق کار" فقط برای کسانی که سرور Skype for Business دارند قابل دسترس خواهد بود. این قابلیت به کاربران سازمانی اجازه می دهد که از طریق کلاینت Skype for Business تماسهای صوتی برقرار سازند. تماس برای کار (تماس از طریق کار) تماس های صوتی Skype for Business را به تلفنهای اصلی روز میزکار هدایت می کند. دایرکتوری یکپارچه Skype (Skype Directory Integration) هم فقط برای کسانی که سرور Skype for Business دارند در دسترس هست. این قابلیت به کاربران Skype for Business اجازه می دهد که از طریق اینترنت با کاربران تجاری موجود ارتباط برقرار کنند. یکی از مقامات گفت که با وجود تغییر نام Skype for Business به اجراء بر پایه و اساس Lync ادامه خواهد داد و نه در پایه و اساس Skype .