Virtualization

ارائه GRAPHIC به کاربران VDI

 

قدم اول برای ارائه Graphic توسط زیر ساخت مجازی، ارائه VDI (Virtual Desktop Infrastructure) می باشد. زمانی که VDI یا Desktop Virtualization را ارائه می دهیم، در اصل ویندوز یا سیستم عامل کاربران را بر روی سخت افزار سروری ارائه می دهیم که این امر باعث می شود نه تنها سرعت کابران دو چندان شود، بلکه باعث می شود بتوانند از قابلیتهایی که در Server Virtualization داشتیم نیز استفاده کنند. اما زمانی که صحبت از ارائه Graphic می‌کنیم، مطلب آنقدرها هم ساده نیست.

مدل ارائه Graphic در مجازی سازی دسکتاپ

به صورت کلی در پیاده سازی بسترهای مجازی سازی دسکتاپ (VDI) سه مدل ارائه Graphic داریم: 

1- vSGA (Virtual Shared Graphic Accelerator)

2- vDGA (Virtual Direct Graphic Accelerator)

3- vGPU (Virtual Graphic Processing Unit)

کاربران Desktop و Virtualization

 

تکنولوژی Virtualization بسیاری از مشکلات مدیران شبکه سازمان را در Datacenterها برطرف کرد. با ورود Server Virtualization  به Datacenterها هزینه های راه اندازی سرویسها و Serverهای جدید بسیار کاهش یافت. زمان مورد نیاز جهت راه اندازی Serverها برای پیاده سازی سرویسهای جدید بسیار کاهش یافت و از چند روز به یک روز کاهش یافت. از طرف دیگر مدیریت زیرساختهای Virtualization شده، بسیار ساده تر شد و پیچیدگیهای گذشته را نداشت. در این شرایط که مدیران شبکه سازمان با امکانات و ویژگیهای Server Virtualization آشنا شدند به مرور از دیگر انواع Virtualization چون مجازی سازی شبکه و Virtualization Storage در Datacenterها استفاده کرده و Datacenterهای مبتنی بر نرم افزار را بوجود آوردند. با روی کار آمدن Datacenterهای مبتنی بر نرم افزار وابستگی به سخت افزار از بین رفت و انعطاف پذیری Datacenterها به طور چشم گیری افزایش یافت. زمان مورد نیاز برای راه اندازی یک Server که سرویسهای جدید در آن پیاده سازی می شد از یک روز به چند دقیقه کاهش یافت. هزینه های ثانویه به طور چشم گیری از زیرساختهای Virtualization شده بسیار کمتر بوده است. از طرف دیگر مدیریت Datacenterهای مبتنی بر نرم افزار به طور کامل متمرکز شده است.

تعریف درست از پیاده سازی پروژه VDI

 

VDI می‌تواند همه‌چیز را برای مدیران IT آسان‌تر کند اما آنها باید برنامه ریزی دقیق برای مراحل آزمایشی تا مراحل نهایی انجام دهند. به خاطر داشتن هزینه‌ها و پیچیدگیهای غیر منتظره، حیاتی است. برنامه‌ریزی برای موفقیت یک تیم فوتبال همیشه ضروری بوده و خواهد بود. بازیکنان و مربی باید فیلم را تماشا کنند، تمرین کنند و بهترین راه رسیدن به هدف را ایجاد کنند. برنامه‌ریزی یک پروژه Desktop مجازی نیز به همین شکل است. مدیران IT باید براساس احتیاجات سازمان خود برنامه‌ریزی کرده و انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشند و بدانند که درصورت عدم کارکرد درست، چه کاری باید انجام دهند.

Graphic در زیرساخت Desktop Virtualization

 

یکی از مشکلات مهمی که سازمانها هنگام پیاده سازی زیرساخت Desktop Virtualization و نرم افزار با آن رو به رو هستند استفاده از Graphic در زیرساخت Desktop Virtualization می باشد. بسیاری از نرم افزارها و حتی سیستم عاملی چون Microsoft Windows 10 بسیار به پردازش Graphic نیازمند می باشند. به بیان دیگر در صورتیکه یک راهکار برای شتابدهی به Graphic وجود نداشته باشد، کاربران نمی توانند به درستی به فعالیتهای خود در سازمان بپردازند. در صورتی هم که کاربران نتوانند به درستی به فعالیتهای خود بپردازند، سازمان با مشکل رو به رو خواهد شد. Desktop Virtualization و نرم افزار برای افزایش سرعت و بهره‌وری کارکنان در سازمان پیاده سازی می شود، اما در صورت به وجود آمدن یک پیچیدگی راحتی کار از کاربران گرفته می شود و خطرات ناشی از آن برای سازمان خوب نمی باشد.

مجازی سازی Desktop

 

VMware Horizon بهترین راهکار مجازی‌سازی Desktop

Horizon 7 با استفاده از بهترین‌ امکانات Mobile و Cloud توانسته است تحول بزرگی را در VDI یا مجازی‌سازی Desktop ایجاد نموده و مزایایی همچون سادگی، امنیت، سرعت و مقیاس‌پذیری را با حداقل هزینه برای کاربران به ارمغان آورد. علاوه بر آن سرعت عملکرد را تا 30 برابر افزایش و در عین حال هزینه‌ها را نسبت به راهکارهای سنتی تا 50% کاهش داده است. این تکنولوژی به عنوان یک راهکار Hybrid Cloud واقعی با یک کنسول واحد مدیریتی (Single Pane of Glass)، تمام برنامه‌های کاربردی و Desktop‌های مجازی را به سرعت و سادگی یا از سرویس Cloud یا به صورت On-Premise ارائه و مدیریت می‌نماید.

شرکت مهندسی "بهامد سازان شبکه آریا" با مطالعه و بررسی نیاز سازمانها این تکنولوژی را راهکاری بسیار مناسب برای کاهش هزینه های خرید سخت افزار PC برای کاربران و همچنین مدیریت هر چه ساده تر سیستم عاملهای آنها معرفی نموده و این تکنولوژی با کاهش بارکاری مدیران شبکه برای نصب برنامه های کاربردی و همچنین وصله های امنیتی و … راهکاری بسیار موثر برای مدیریت یکپارچه کاربران از سوی این شرکت مهندسی به سازمانها پیشنهاد می گردد. شرکت مهندسی "بهامد سازان شبکه آریا" با تجربیات متعدد در پیاده سازی این تکنولوژی، در ادامه به تشریح بخشی از قابلیتهای منحصر به فرد این تکنولوژی می پردازد.

1 2 3