IP Surveillance

ویژگیهای نرم افزار Genetec

IP Surveillance

نرم افزار Genetec در قالب یک بستر کلی به نام Genetec Security Center ارائه می گردد که شامل سه بخش می باشد.

1- Omnicast: که برای سیستمهای نظارت تصویری مورد استفاده قرار می گیرد و از ویژگیهای بارز آن قابلیت پشتیبانی از طیف وسیعی از دوربینها، Video Encoderها و تجهیزات نظارت تصویری است.

2- Synergis: این بخش از نرم افزار Genetec برای Access Controllerها مورد استفاده قرار گرفته که باز هم در این زمینه از طیف گسترده ای از برندهای معتبر دنیا پشتیبانی می کند.

3- AutoVu: این قسمت از نرم افزار برای بحث پلاک خوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مطلب به معرفی ویژگیهای نرم افزار Omnicast خواهیم پرداخت.

همانگونه که در بالا اشاره شد یکی از ویژگیهای بارز این محصول پشتیبانی از طیف وسیعی از برندها می باشد. دیگر ویژگی بارز این محصول پایداری (Stability) بالای نرم افزار بوده که به راحتی می توان به عنوان یک نرم افزار مدیریت تصاویر به آن اطمینان کرد. در این بخش به صورت کلی به بررسی ویژگیها خواهیم پرداخت:

استاندارد HEVC در انتقال تصویر

IP Surveillance

 

جدیدترین و آخرین استاندارد رمز گذاری تصویر HEVC نام دارد که البته غیر از این نام H.265 هم گفته می شود که استاندارد HEVC به وسیله دو کمپانی استاندارد سازی ITU–T و ISO/IEC معرفی و شناخته شده می باشد.

استاندارد HEVC و اهداف آن

هدف از ارائه استاندارد HEVC تصویر، بالا بردن کیفیت در فشرده سازی تصویر می باشد یا به معنای دیگر راجع به استاندارد HEVC باید بگوئیم که تصاویر دوربین مداربسته بالغ بر ۵۰ درصد کاهش Bitrate در کیفیت تصاویر دوربین مداربسته می باشد. سازمان ITU–T سازنده فشرده سازهای H.263 و H.261 می باشد و سازمان ISO/IEC سازنده استانداردهایMPEG-1  و MPEG-4 به همراه دو سازمان دیگر استانداردهای H.262/MPEG-2 و H.264/MPEG-4 که از طبقه استاندارهای پیشرفته رمزنگاری می باشند، استاندارد HEVC را تولید نمودند. ادغام ۲ استانداردی که در بالا ذکر شد یعنی استاندارد HEVC واکنش مستقیم و خارق العاده ای روی ذخیره سازی تصویر دوربین های مداربسته داشته است. در راستای کامل شدن استاندارد HEVC تلاشهای پی در پی باعث شد که در استاندارد HEVC ظرفیت فشرده سازی تصاویر دوربین مداربسته به بیشترین مقدار برسد و سایر موارد دیگر به کاهش از بین رفتن اطلاعات منجر شد. در این عصر تکنولوژی که اگر یک گوشه از این پیشرفت هر روزه را به دوربین مداربسته اختصاص دهیم طبیعتا کیفیت و فنآوری در دوربین مداربسته هم هر روزه در حال پیشرفت می باشد پس باید بگوئیم که جهت فشرده سازی و رمزنگاری تصاویر دوربین مدار بسته در کیفیت های متعدد مانند HD و 4K و… باید از استاندارد HEVC استفاده نمائید.

راهنمای انتخاب برند دوربین مداربسته

IP Surveillance

 

 

Selection Guide Brand Surveillance

انتخاب برند یا مارک دوربین های مداربسته حتی برای حرفه ای های بازار هم کار سختی است. در این مطلب به شما کمک می کنیم بتوانید این کار را با دقت خوبی انجام دهید.

چرا برند مهم است؟

برند به نوعی اعتبار محصول شما را مشخص می کند. الزاما استفاده از برندهای غیر مشهور یا حتی تجهیزات بدون برند به معنی خراب بودن و بی کیفیت بودن تجهیزات شما نیست. زمانی که شما یک دستگاه را با برندی معتبر میخرید به این معناست که آن شرکت کیفیت این محصول را تضمین می کند. طبیعتا هرچه شرکت تضمین کننده بزرگتر و خوش نام تر باشد کیفیت محصول نیز بالاتر است.

چه رابطه ای بین برند و کیفیت وجود دارد؟

زمانی که یک شرکت بزرگ محصولی را تولید می کند توجه بیشتری به کیفیت ساخت آن خواهد داشت. این بعنی احتمالا طول عمر این محصول بالاتر از محصولات دیگر است. البته باید بدانید که هر محصول هر قدر هم با کیفیت باشد طول عمری دارد و ممکن است خراب شود.