ویژگیهای نرم افزار Genetec

IP Surveillance

نرم افزار Genetec در قالب یک بستر کلی به نام Genetec Security Center ارائه می گردد که شامل سه بخش می باشد.

1- Omnicast: که برای سیستمهای نظارت تصویری مورد استفاده قرار می گیرد و از ویژگیهای بارز آن قابلیت پشتیبانی از طیف وسیعی از دوربینها، Video Encoderها و تجهیزات نظارت تصویری است.

2- Synergis: این بخش از نرم افزار Genetec برای Access Controllerها مورد استفاده قرار گرفته که باز هم در این زمینه از طیف گسترده ای از برندهای معتبر دنیا پشتیبانی می کند.

3- AutoVu: این قسمت از نرم افزار برای بحث پلاک خوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مطلب به معرفی ویژگیهای نرم افزار Omnicast خواهیم پرداخت.

همانگونه که در بالا اشاره شد یکی از ویژگیهای بارز این محصول پشتیبانی از طیف وسیعی از برندها می باشد. دیگر ویژگی بارز این محصول پایداری (Stability) بالای نرم افزار بوده که به راحتی می توان به عنوان یک نرم افزار مدیریت تصاویر به آن اطمینان کرد. در این بخش به صورت کلی به بررسی ویژگیها خواهیم پرداخت:

1- پشتیبانی از Online Maps: این محصول قابلیت پشتیبانی از نقشه های Online از جمله Google Map, Google Earth و همچنین GIS Map را دارا می باشد که با استفاده از آنها می توان نقشه محل مورد وارد نرم افزار کرد و با جانمایی دوربینها تمامی آنها را به صورت یکجا در نقشه دید و مدیریت کرد.

2- Federation: این امکان را به مدیران سیستم داده تا بتوانند تمامی سایتها و شعبه های موجود در محلهای مختلف در غالب یک سیستم تجمیع شده دیده و بتوانند آنها را مدیریت کنند.

3- Video Trickling: با استفاده از این ویژگی نرم افزار می توان زمانی که فضای ذخیره سازی از مدار خارج می باشد تمامی تصاویر را بر روی حافظه دوربین ذخیره کرد و به وصل شدن مجدد فضای ذخیره سازی تصاویر را از SD گرفته و به فضای ذخیره سازی منتقل کرد و یا اینکه اگر برای انتقال تصویر و ذخیره سازی سازی آنها محدودیت پهنای باند وجود دارد، می توان در نرم افزار تعریف کرد که تصاویر بر روی SD ذخیره شده و در یک ساعت خاص که ترافیک شبکه کمتر است آن را به فضای ذخیره سازی انتقال دهد.

4- Visual Tracking: با استفاده از این ویژگی نرم افزار می توان در یک تصویر قسمتهای مورد نیاز را مشخص و دوربین بعدی را در همان تصویر جانمایی کرد. به عنوان مثال در یک راهرو می توان تمامی درهای موجود در آن راهرو را مشخص کرد و با یک کلیک به دوربین بعدی را دید. این قابلیت این امکان را به کاربر می دهد تا در یک تصویر یک شئ و یا یک فرد خاص را دنبال کرده و نیازی به چینش تمامی دوربینها نداشته باشد.

5- Video Push: این امکان را به کاربر می دهد تا موبایل و یا تبلت خود را به عنوان یک دوربین در نرم افزار اضافه کرده و با استفاده از دوربین آن تصاویر را در حافظه ذخیره سازی ضبط کرده و در صورت نیاز به آن مراجعه و تصاویر ذخیره شده را همانند یک دوربین ببینند.

6- Genetec Failover: در واقع Failoverها این امکان را به مدیران سیستم داده تا بتوانند برای هر قسمت از سیستم یک سرور را به صورت Standby قرار داده تا به محض خارج شدن سرور اصلی سرور دوم به صورت کاملاً اتوماتیک وارد مدار شده و هیچ قطعی در سیستم حاصل نشود. امکان فعال کردن Failoverها برای بخش Directory و Archiver وجود دارد.

7- Remote Desk: این ویژگی برای مدیریت Video Wallها می باشد به این ترتیب که با استفاده از یک سیستم می توان مانیتورها را مدیریت کرد و همچنین می توان تصاویر موجود بر روی هر LCD را با استفاده از این ویژگی و یک کلاینت مدیریت نمود.

8- Dynamic Stream Selection: این ویژگی که در نرم افزار Omnicast موجود می باشد، قابلیت انتخاب بهترین رزلوشن را برای دوربینها با توجه به اندازه View موجود را دارا می باشد، به این ترتیب که زمانی که یک View 3 وجود دارد و دوربینهای ما 5 مگاپیکسلی هستند تصاویر ما *3 کوچک خواهد بود بنابراین در این حالت نیازی به دیدن تصاویر با رزلوشن 5 مگاپیکسل نیست. نرم افزار به صورت خودکار در این زمان تصاویر را به 2 مگاپیکسل تغییر داده (با توجه به تنظیماتی که مدیر سیستم انجام می دهد) که این کار پهنای باند کمتری را نیز در شبکه اشغال می کند.