شبکه

بدافزار COVID-19

شبکه

محققان امنیتی بدافزارهایی با مضمون Coronavirus را کشف کرده اند که برای از بین بردن رایانه های کاربران ایجاد شده است. با وجود همه گیری کروناویروس (COVID-19) در سراسر جهان، برخی از نویسندگان بدافزار، بدافزاری ایجاد کرده اند که با پاک کردن پرونده ها یا بازنویسی رکورد اصلی بوت کامپیوتر (MBR) سیستم های آلوده را از بین می برد. این بدافزارCOVID-19  نام دارد. با کمک جامعه InfoSec ،ZDNet  حداقل پنج رویه از بدافزار COVID-19 را شناسایی کرده است.  برخی از آنها با هدف تخریب توزیع شده اند، در حالی که به نظر می رسد برخی دیگر فقط به عنوان آزمایش یا شوخی توزیع شده اند. موضوع مشترک در چهار نمونه از این بررسی این است که آنها از موضوع Coronavirus استفاده می کنند و به جای سود مالی، به سمت تخریب می روند.

اتمام IPv4 در آمریکای شمالی !

شبکه

 

 

آمریکای شمالی بالاخره آدرس‌ IPهای بر پایه نسخه ۴ را تمام کرد. IPv4 یک سیستم شماره‌گذاری است که اینترنت، جایگاه امروز‌ش را وابسته به آن است اما دارای گنجایش کافی برای ورود به عصر جدیدی از اینترنت و شبکه نمی باشد.

اداره ثبت آمریکا برای آدرس های اینترنتی، که آدرس‌های اینترنتی برای منطق مختلف آمریکا را توزیع می‌کند، اخیرا اعلام نمود که آخرین آدرس‌ها در حوزه آدرس‌های رایگان‌اش را اختصاص داده است. این اعلان پس از سال‌ها هشدار از سوی American Registry for Internet Numbers یا (ARIN) و دیگر دست اندرکاران این حوزه مبنی بر رو به اتمام بودن آدرس‌ های IPv4 اعلام شد و این که شرکت‌ ها باید خود را با پروتکل بعدی یعنی IPv6 را انطباق دهند .

سابقه IPv4 به سال ۱۹۸۱ باز می ‌گردد و تنها ظرفیت برای ۴٫۳ میلیارد آدرس منحصر به فرد را دارد. IPv6 که در سال ۱۹۹۹ معرفی شد، بر طبق گفته ARIN باید به اندازه کافی آدرس برای دادن خدمات به کاربران اینترنتی برای نسل ‌ها را داشته باشد.